divendres, 25 d’octubre del 2013

CARDONA Mines de Sal

Abans d’anar a la mina de sal,  vam visitar un petit edifici on estaven les màquines que anteriorment es feien servir per l’ús de l’extracció de sal. Hi havia moltes màquines, com per exemple l’ascensor que es feia servir anteriorment.
Hi havia dos pous d’extracció “El san Alberto”  i “el  Maria Teresa”.
Hi havia dos ascensors que hi cabien un màxim de 35 persones , els cables eren molt  importants, també hi havia màquines per transportar la sal.
Penseu que la  sal pot tenir més de 10.000 utilitats. (Moltes més que amanir i conservar)
A Cardona se’n  troben tres tipus:
La sal comuna (clorur sòdic)
La sal potàssica (clorur potàssic)
La sal magnèsica (clorur de potassi i  magnesi)

És una visita molt interessant, ens va agradar molt i ens va ajudar per avançar en el projecte de la sal.


Martí B i Pau

3 comentaris:

  1. La sortida a cardona va ser molt xula vaig apendre molt i em vaig divertir molt. La montanya de sal i el castell de Cardona son molt interesants per veure. Me va agradar molt.
    Adrià fillat arnedo

    ResponElimina
  2. Penso el mateix que l'Adrià, Cardona es molt interessant. He recomanat als pares anar-hi algún dia festiu i apart d'anar a veure i examinar la montanya de la sal on els hi explicaré tot el que vaig apendre també m'agradaria allotjar-me al castell de Cardona. Segur que serà moltemocionant!!!

    ResponElimina
  3. tots ens ho vam pasar molt bé i també vam aprendre molt, el Castell de Cardona també molt interesant.

    ResponElimina